måndag 24 november 2008

August.

Hoppas verkligen inte att någon av er, kära läsare, uttalar ovanstående namn "Ååågustt". Inte ens i tanken! Vad är rätt, vad är fel? Jag vet inte. Vann rätt titlar, eller inte? Kan inte svara på det heller, har läst för få av nomineringarna. Vad säger du själv? Har hört skräckhistorier om hur tråkig denna gala ska vara, och undvek därför att närvara. En rapportör från insidan levererade sent ikväll följande omdöme: "det var verkligen bortkastade timmar och då hade jag ändå SJUKT låga förväntningar". Hm, här skräder vi inte orden, just as i like it! Kommentarer, någon?

6 kommentarer:

Catrin sa...

Ja, hur sa man egentligen August när det begav sig? I en radiointervju med August Strindbergs yngsta dotter Ann-Marie, frågade reportern henne just det. Och svaret blev helt enkelt:
- Ja, jag kallade honom pappa!

Paperback Lover sa...

Nej, det är väl lika bra att se det på text-tv eller läsa det i nån rolig blogg dagen efter. Kanske hade jag velat höra Enqvists tal (som sägs var fint), men det finns väl webb-tv. Det är inte direkt VM-final för herrarna i fotboll.
Har inte läst någon av nomineringarna, förutom att jag sett en hel del bilder från Regi Bergman.

Anonym sa...

c-haha! det ska jag också köra på. pappa strindberg helt enkelt.

Moesha sa...

Sally Jones är grym! Vet dock inte om jag skulle rekommendera den till en åttaåring? Svårrekommenderad men riktigt bra. :) För övrigt så är det ju min medarbetare på Celsiusbokhandeln som är med i juryn för barnbokskategorin... Du kan ta på mig imorgon när vi ses på pocktailen! Kram,m

Anonym sa...

koolt. tänker på skrotnisse och till vildingarnas land varje gång jag ser den. tycker inte att den är så nyskapande, men kanske i sverige. inte något av våra klassiska manér. men det som är sjukt koolt är ju att han gjort allt själv; text, bild och till och med ett eget typsnitt. det tilltalar mig maxat mycket! (så mycket att jag börjar uttrycka mig som en fjortis uppenbarligen). vem är det perfekta målgruppen tycker du? du kan få ta med ett ex till mig! ;-) jobbar ju no longer in store så att säga. jag känner också en som sitter i juryn, hihi!

Anonym sa...

Hej!
Jag sträckläste boken första gången jag fick den i min hand - och tyckte mycket om den, men är osäker på målgrupp. Kanske är den för tanter i 50+ åldern som jag själv? Men hörde också att 12-årige killen också sträckläst vid första träffen, så den är kanske en allåldersbok?
Hälsningar
från en tant som jobbar på bibliotek och läser mängder med ungdomsböcker