måndag 4 januari 2010

Chicklittdrottningen har trillat av tronen

Matilda har allt. En våning i Uppsala, en framgångsrik karriär som timvikarie på Pocket Shop, en blogg på Upsala Nya Tidning, en tredjedels avklarad utbildning i journalistik. Underbara vänner och inte minst av allt en sprillans ny pojkvän.
Men så en dag vänds allt uppochner och Matilda ställs inför en stor utmaning. Kommer hennes lycka någonsin att bli fullkomlig igen?

Jag började min karriär i bokbranschen som "chicklitt-expert". Det var ju det jag läste så uppgiften var inte särskilt svår. Men så började jag umgås med läshuvuden och insåg att det finns så mycket mer, så otroligt mycket mer intressant att läsa.
Inför nyårshelgen i fjällen beslutade jag mig dock för att ta en paus från allt vad klassiker och kurslitteratur heter och hitta tillbaka till de gamla spåren. Men jag har visst villat bort mig. Vad läser man nu om man vill ha något extremt lättsmält? Kings Supernova, Griffins Den man älskar eller Leebs På grund av Leon är nyheter i pocketformat, de hade kunnat vara något. Men istället så blev det favoriten i genren, Sykes Bergdorfblondiner.

Jag må ha trillat av tronen som chicklittdrottning men det kan hända att jag sakta men säkert övertar den igen, när den seriösa sidan av mig gått i ide.

1 kommentar:

Anna W sa...

lol! underbart inlägg matilda!