torsdag 31 december 2009

ART OF WAR - IS YOUR OWN WAR !




























Sari Vettenranta, 25 år, a.k.a ´CandyboX Collector´,
pluggar journalistikvetenskap, JMK
http://doberwomann.blogg.se/


så här är det - år 2009 har endast fyra ynkliga timmar på sig att bevisa varför just 00-talets sista år ska bli ett minnesvärt spår i historieböckerna. jag vill helst slippa tänka på hur al-qaida kunde gjort en repris av 11 september på juldagen i usa. föredrar att blunda för svininfluensan som blev mer av en mundiarré sjuka bland hysteriska hypokondriker och sensationslystna dagstidningar som nyttjade alla medel för att blåsa liv i denna aldrig sinande följetång. som att vickans och dannes offentliggörande av det stundande bröllopet i juni 2010 ska bli något jag vill minnas? visst kommer jag gråta över att jag aldrig får se Michael Jackson bli pensionär. och samtidigt trillar några tårar för den svenska nationens inhemska bilproduktion och stolthet - saab dödförklarad - 09. finns det något föregående år som snackat mer grönt och mer klimatsmart livsstil? så när världen går under kommer jag tänka på att stieg larsson iallafall gjorde sin röst hörd. boktrilogin som filmatiserades och fick svenska folket att tappa andan av häpnad är nu redo att ta över världen med lisbeth salander i spetsen.


det är nu frågan faller på en själv.


hur vill jag göra min röst hörd nästa år? är det värt att avlägga listor med nyårslöften som en efter en spricker för att stress, dåligt tålamod och uttorkad motivation plötsligt börjar dominera dagarna?


jag säger. låt oss skrota alla gamla tankebanor. och låt oss alla bli pionjärer i den egna tillvaron. med en själ som hämtar styrka inifrån kommer alla sorters krig - i skolan, på jobbet, med kärleken, relationer och allt annat som klassas övrigt - besegras fortare än en lie viner genom luften.


mina damer och herrar. på med en röd bandana och hämta inspiration från,


SUN TZU – ART of WAR

SVARENS BOK


så här är det - år 2009 har 3 timmar och 28 minuter på sig att inse att nästa år komemr bli så sjukt mycket bättre !



TA HAND OM ER ALLIHOPA I NYÅRSVIMLET !! GOTT NYTT ÅR !!

Inga kommentarer: