onsdag 1 oktober 2008

"Is That You, John Wayne, Is This Me?"

Äntligen! Igår lyckades jag läsa ut en av alla de böcker jag har typ fem sidor kvar i. Simplify Your Life var basic men bra. Anekdoter (som att Goethe alltid strödde ut violfrön när han var ute och promenerade) blandas med test för att man ska lära känna sig själv bättre (jag blev "Personlighetstyp 8", en klassisk John Wayne-typ som inte drar sig för konflikter men även bär på en inre osäkerhet, om det stämmer eller inte lämnar jag till någon annan att avgöra!). I slutet får man tips på vidare läsning; bland annat den här, som jag älskar och en bok jag aldrig läst men ändå är extremt fördomsfullt inställd till (den ligger helt enkelt på fel sida gränsen om vad jag anser vara okej), nämligen den här. Någon som faktiskt läst?

Inga kommentarer: