söndag 5 oktober 2008

Cruisin' the Neighbourhood...

1. James Joyce Shortlist Intl. Litterary Society. Ambitiöst, men suspekt. Det har sett likadant ut de senaste fyra åren. Det är aldrig någon där. Jag misstänker starkt att det här helt enkelt är en humoristisk boknörds lägenhetsfönster.
2. All kredd åt små förlag som kämpar för sin överlevnad och ger ut nischade böcker, men kom igen! Ert ansikte utåt kan INTE se ut såhär, Paul Åströms Förlag.
3. Oktavo Förlag brukar ha snygga pocketböcker i sitt fönster, men vad hände med skylten egentligen? Och man kan aldrig handla här heller, för det är verkligen aldrig någon där.
4. Det här stället skulle också behöva en ansiktslyftning... Hoppas på en hysteriskt blinkande belysning till jul.

Det är ju kul att man bara behöver vandra runt i sitt eget kvarter för att hitta alla dessa uttryck för kärlek till litteraturen, men kom igen! Vad hände med ambitionsnivån egentligen? Jag är besviken. Varför ska jag lyfta näsan ur boken och bege mig ut i verkligheten när det här är vad jag får?

Inga kommentarer: