måndag 15 september 2008

Mellow Yellow.


Att gult ska vara den mest säljbara färgen när det gäller bokomslag verkar vara ett vedertaget faktum och återkommer i många svenska artiklar om ämnet. Själv vet jag inte. Säljbart bara för att det sticker ut och syns? Ovanstående snygging köpte jag på Alfa förra veckan, och just nu läser jag en annan extremt gul bok som hittills visat sig vara en lättläst liten pärla. Älskar "så-får-du-ordning-på-ditt-liv-böcker" och har redan läst alldeles för många, men den här kunde jag inte motstå, om det berodde på omslaget eller författarens fantastiska namn (Werner Tiki Küstenmacher) låter jag vara osagt.

2 kommentarer:

Malin.N sa...

Haha! Har du sett min senaste bloggrubrik? Samanträffande?

Anonym sa...

ha! det hade jag faktiskt inte! köpte boken förra veckan. vad är det man säger: "great minds think alike"? ;-)