lördag 23 maj 2009

Porto, how could you do this to me?

Jag har varit i Porto. Där finns tydligen den vackraste bokhandeln i världen, Livraria Lello. 103 år gammal i nygotisk stil. "En kurvig röd trappa binder ihop de båda våningarna, och taket kröns av ett målat takfönster" (allt enligt VI Läser). Varför visste jag inte om det när jag var där? Det kunde kanske ha räddat min bild av Portugal, eftersom det enda som hände mig när jag var där var att jag blev konstant trakasserad. Just my luck! Om någon despite this är på väg så ligger den fantastiska bokhandeln på Rua das Carmelitas 144. Ni kan ju skicka ett vykort...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Varför blev du trakasserad?

/Oscar

Anna W sa...

blond, ung kvinna resandes ensam? i guess. det var seriöst de värsta typ 10 dagarna i mitt liv, jag har aldrig varit med om något liknande i något annat land, världen över. och då har jag ändå rest i nästan alla världsdelar och ganska ofta ensam. tyvärr. så nu är jag lite anti portugal, som ju annars har extremt vackra städer.

Anonym sa...

Ah, jobbig grej det där. Man är väl för bortskämd själv för att inte inse hur häftigt det är med det blonda svallet.
Men tråkigt när det hindrar sådär i resandet.
Värst vad berest du är, det är ju väldigt bra det. Jag ska resa lite mer så återkommer jag och kanske kan mäta mig med dig:)


/Oscar

Anna W sa...

ja, tyvärr var det här inte den "oskyldiga" prylen, utan mer hard core bashing. överallt. hela tiden. det var liksom mer "j*vla h*ra" än "ciao bella" om man säger så. men hey, vad kan man göra förutom att engagera sig feministiskt? ;-) ja, jag är väl hyfsat berest antar jag. det kommer sig av mina grava indiana jones-komplex... om jag var ekonomiskt oberoende skulle jag resa runt hela tiden! :-)

Anonym sa...

Nämen oj, vilka galningar. Vem får för sig att skrika sånt? Skumma typer det finns.

Haha ja det skulle vara väldigt trevligt att kunna göra det, jag hade nog också gjort det. Fast troligen hade jag nog utbildat mig ändå, jag tror det är spännande. Jag börjar nu till hösten så jag får se hur rätt jag har i det:)

/Oscar

Anna W sa...

lycka till! :-)