måndag 22 mars 2010

Slutgiltigen om Stieg.

En av min läsare, G, tycker det är fruktansvärt att jag inte läst Stieg Larsson. Jag brukar säga att jag ska - sen - när hypen lagt sig (jag har faktiskt försökt börja på den första boken, men blev inte helt såld). Om 10 år kanske. Som de som läser Da Vinci-koden nu... Jag har har inte sett filmerna heller - vilket gör mig glad nu, för det gjorde att första delen av TV-serien i lördags var rena rama drömmen. Den här omtalade intervjun väckte dock starka obehagskänslor hos mig. Media borde kanske ha ett Stieg Larsson-fritt år? Min enda fråga är dock (och jag har ställt den förut), var är Lisbeth Salander-barbisarna? Under produktion hoppas jag... De skulle ju sälja som smör!

2 kommentarer:

Emeli sa...

Inte så mycket fruktansvärt som förvånande. Man måste inte läsa för att de är så bra (kan ju diskuteras, likso da Vinci)men för att veta vad "alla andra" pratar om.
Fast, du vet ju redan vem Lisbeth är så...

Anna W sa...

hehe, ja koll har jag trots att jag inte läst...