onsdag 17 februari 2010

Den som väntar på nåt gott....

Om det här visar sig fungera smidigt kommer det garanterat att få fatala konsekvenser för min privatekonomi. Stackars bokhandlarna, javisst, men senast igår var jag inne English Bookshop och nog fasen hade jag gärna snabbt och smidigt velat jämföra ett par titlar med nätpriserna. Ibland vill man ha boken direkt, men om man är en småländsk frilansare (som jag), eller för den delen en litteraturvetare på studiebidrag, arbetslös bibliotekarie eller helt enkelt medveten människa i finanskrisens spår tror jag nog att man lärt sig vid det här laget att den som väntar på något gott aldrig väntar för länge I synnerhet när prisskillnaderna är så stora. Jag älska idéen och skulle gärna använda applikationen. Måste bara köpa en I-phone först...

P.S. Bilden har jag använt förut, men den är ju så talande! Hittade den här. DS

Inga kommentarer: