onsdag 13 januari 2010

The Talented Ms Highsmith.

Ni vet hur det är, man ser en sak någonstans och samma kväll dyker den upp på TV. Nästa dag frågar din polare om du inte tänkt på att... och så vidare. För mig har det de senaste dagarna varit Patricia Highsmith. Överallt! The Talented Mr Ripley overload! Det har kommit en ny biografi och den dyker upp vart jag än går tillsammans med hennes böcker, och efter att ha skummat ett par recensioner kan man konstatera att Patty verkar ha varit en psykopat. Jag bara frågar; tycker ni att flickan på bilden ser snäll ut? Nej, inte precis. Men skriva kunde hon!

4 kommentarer:

Emily sa...

jag tycker hon ser fantastisk ut!!!

Anna W sa...

mmm. om du hade läst krönikan jag läste om att hon skrattade när folk slungade katter i svansen och dylikt hade du sett längre än så... ;-)

Johanna sa...

jag hittade ett ord för det där för en tid sedan: frequency illusion

Anna W sa...

oh, spännande. det är lite synkronicitet och tipping point över det hela också....