tisdag 12 januari 2010

The Other Hand, Little Bee?




Den här boken skrev jag om för ett år sedan. Jag läste den som The Other Hand. Den finns även med titeln Little Bee. Ingen av dem är klockren enligt mig. Jag förstår inte varför man ger ut exakt samma bok med olika titlar i US respektive UK? Det är ju ett mysterium (om någon har en vettig förklaring, please tell!). Hur som helst är den extremt läsvärd. Se bara till att du väljer ett av de snyggare omslagen... Och om någon vet om nåt svenskt förlag plockat upp den, let me know that too!

2 kommentarer:

Holly Hock sa...

Håller med dig. Underbar bok. /Therese

Anna W sa...

Ja, visst är den! Imponerade på mig. Men jag hatar när det tar så lång tid för saker att få spridning. Tänker att det här borde ha blivit en ny "Half of a Yellow Sun" by now...