måndag 18 januari 2010

Beat the Boys.

Det finns ingenting som kan göra mig så spontanförbannad som Idrottsgalan. Jag älskar ju idrott, men hatar att de inte aldrig lyckas klämma in tillräckligt många brudar för att det ska göra tittandet worth while. Kvinnlig programledare borde vara obligatoriskt! Och kom igen, fanns det inte en enda tjejnykomling ni tyckte var tillräckligt bra? Well, f*uck you, I say - we'll just keep on keepin' on! Boktips på temat ovan, men skippa Lena Anderssons förord om du läser den svenska utgåvan - sjukt nog lyckas det dissa boken istället för att introducera den den...

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh, jag tackar för påminnelsen. Jag ramlade över ett utdrag ur den boken för flera år sedan och tänka att den måste jag läsa.

Anna W sa...

den är bra och intressant. hon har ju även skrivit den berömda, feministiska klassikern the cinderella complex.