onsdag 9 december 2009

Lucka # 9 - Anna.


Namn: Anna Winberg

Ålder: 25 år

Gör: Frilansar för bokbranschen och media (skriver, ritar, pratar, skyltar)

Titel: A Little Love Song av Michelle Magorian

Därför att: Mästarnas mästares mästerverk! Kan man säga så? Den här boken handlar om allt jag älskar; simturer i iskalla hav, somrar som aldrig tar slut, äldre intellektuella män, kärlek med förhinder, skrivande, livets hopplöshet och möjligheter, bokhandlar och engelskt efterkrigsmode. I ett parallellt universum är jag huvudpersonen i den här boken.

P.S. Grattis till alla andra Annor där ute, och glöm för guds skull inte att lägga lutfisken i blöt idag. DS

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det är en sån fantastisk bok! En av mina första starka läsupplevelser (tillsammans med Nora Roberts "Farligt spel" som jag snodde ur mammas bokhylla när jag var 12. Slukaråldern är rätt underbar)

Gabriella

Anna W sa...

ja, den är verkligen speciell. det var en av de första böcker jag läste på engelska och verkligen fattade helt och hållet minns jag. nora roberts - en klassiker. fick alltid hennes böcker av min farmor...

M sa...

Åh! Jag kom knappt ihåg den här boken alls, måste läsa om den! Klippte hon inte av sig flätan? Det är mitt enda minne från den...
Däremot ÄLSKADE jag Hemlängtan, och gör fortfarande...

Emily sa...

älskaälskaälska.

Lina B sa...

Jag är jätteförvirrad nu - hur kan det finnas en Michelle Magorian-bok som jag inte ens hört talas om?! Det här är som när man drömmer att man hittar ett nytt rum i sin lägenhet. Fast på riktigt.

Anna W sa...

m - om hemlängtan http://ilovepocket.blogspot.com/2008/12/lucka-17.html
men - flätan? minns inte...

e - ja. :-)

l - åh! lina, vilken ÄRA att få tipsa dig om denna. heter en liten kärlekssång på svenska.