lördag 19 december 2009

Lucka # 19 - Elnaz.


Namn: Elnaz Baghlanian

Ålder:
27 år

Gör:
Redaktör på Bonnier Fakta

Titel: Vad jag älskade
av Siri Hustvedt

Därför att:
Den här boken har allt jag vill ha av en bra bok – en historia som liknar ingen annan, djuplodande människoporträtt, kärlek, sorg, frustration och ett språk som … som är helt makalöst förtrollande. Bill, Leo, Violet, Erica, Matt och Mark blev mina bästa vänner under några veckor i september 2007. Vänner som jag tog med mig ut på promenader, som jag oroade mig för när jag stod i mataffären, som jag resonerade med innan jag somnade om nätterna. Vänner som jag saknar och skulle vilja komma i kontakt med igen. Vad mer går att säga om denna roman? Mycket, men det spelar ingen roll. Läs den i stället!

1 kommentar:

Anna W sa...

Kära läsare! Jag har lyckats fucka upp mitt gmail/blogger-konto vilket gör att jag inte har tillgång till min blogg för närvarande. Julkalendern fortsätter förhoppningsvis så snart detta är fixat. Har dock fastat i en riktig Moment 22/Kafka-liknande situation (eller välj själv annan passande litterär referens) och skulle verkligen behöva prata med en person, eller åtminstone en mailadress som inte är ett ständigt studsande formulär. Så om någon har någon som helst kontakt på google; snälla maila mig på adressen till vänster. Tack och lov ligger bloggen fortfarande kvar, men den kanske går ner snart, precis som min gamla har gjort. All hjälp mottages tacksamt!

/Anna W