fredag 9 oktober 2009

Pic Me!


Det här är grundfoton till bokomslag om jag får bestämma. En enkel bild säger så mycket! Och man behöver inte ens köpa dem från dyra bildbyråer. Man kan fota dem själv! Sen är det klart. Så varför gör vi det så svårt för oss? Sätt en begåvad praktikant på uppdraget och ge honom eller henne fritt spelrum. Eller hosta upp rejält för den duktigaste och mest ambitiösa formgivare du kan hitta - och ge denna frihet under ansvar. Vi måste lära oss att bli bättre beställare!

2 kommentarer:

Malin sa...

Oh, bokomslag kan vara så vackra så fina så udda så roliga och riktigt tråkiga och förvirrande. Jag skulle definitivt kunna tänka mig byggnadsställnings-bilden lite tillpiffad (lite mer djup och kontraster kanske) som ett bokomslag, det går ju att tolka in en hel del i den bilden. Apropå det där du skrev om praktikanter och göra omslag så läste jag senast igår en hetsig diskussion om ett (hiskeligt fult) bokomslag på John Scalzis blogg http://whatever.scalzi.com/2009/10/02/even-the-animals-look-abashed/
:)

Anna W sa...

jag älskar att den är så blek i färgerna, som en hoppertavla. modernista tänker jag. kul med lång och engagerad kommentar! ;-)