söndag 27 september 2009

Växjö Forever?


Innan jag skulle till mässan blev jag jag fullkomligen bombarderad med förfrågningar från folk som ville att jag skulle hälsa till Jonas Jonasson från dem. Alla har uppenbarlingen en egen, unik relation till denne ytterst märklige man med många strängar på sin lyra. Han verkar underbart weird och tog emot alla hälsningar jag lyckades framföra i andra hand med ett leende och grundad, småländsk närvaro. Själv har jag inte läst Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann än, men det verkar vara ett måste för alla som läst den blir tydligen som besatta av dess författare. Nåväl, det blir väl till nästa mässa - den finns ju inte i pocket ännu. Men en sak har vi åtminstone gemensamt, Jonas Jonasson och jag - vi kommer från Växjö (ni, vet, Sveriges Forks). 

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://twitter.com/truthsanning/status/5433352050

Anonym sa...

Jonas Jonasson (Per Ola Jonasson, Pär-Ola Jonasson, OTW, Expressen), "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann": skatteflykt? A tax evader that Växjö people can be proud of? Swedish tax evasion is good for the social welfare of working class people, such as ICA cashiers, students, nurses, ambulance drivers, taxi drivers. Don't you agree?

twitter.com/truthsanning
skatteflykt.blogspot.com