onsdag 4 mars 2009

Åh, tack.

"Grattis alla vinnare i Bonnier Carlsens säljtävlingar!" stod det i en annons i senaste pappersnumret av SvB. Med olika färger och storlekar på bokstäverna. 
Akademibokhandeln i Täby hade sålt flest exemplar av Kyrkomysteriet och vunnit en kaffeautomat. Ja, ni hörde rätt. Vuxna människor, inte jultidningsförsäljande barn, kan nu dricka kaffe tillsammans på sin arbetsplats. Vad är det för fel på bokbranschen? Jag skulle kunna fixa bättre priser efter en timmes rundringning efter sponsring. Martin Widmark är ju den enda vinnaren i det här sammanhanget. Nej, ordna en riktig tävling där förstapriset är en jordenruntresa för hela personalen där de kan vila upp sig, inspireras och observera trender hos utländska boklådor, och erbjud er att bemanna butiken under tiden. Då kommer det att säljas som aldrig förr, jag lovar. Andrapriset var biocheckar och en middag, eller med andra ord, en dålig date. 

Inga kommentarer: