söndag 4 januari 2009

Sant blod.


Jag vet att jag är hopplöst efter (I tried to mainstream for a while - it didn't work. Det vill säga; jag har verkligen försökt hålla nere antalet vampyrrelaterade inlägg efter förra årets hysteriska revival av barndomens besatthet, utan att lyckas ska sägas, här kommer ännu ett). Men den som skriver en roman med titeln Dead as a Doornail och får den publicerad kommer att för all framtid vara min idol. Du har redan kollat serien och nu finns det inga avsnitt kvar att ladda ner, så varsågod och läs, åtta böcker finns släppta och en nionde är på väg...

P.S. Bara njut av de ologiska omslagen. Riktade till barn respektive fjortisar? Well, I guess I've been both... DS

6 kommentarer:

Emily sa...

har du läst dem? de, eller iaf först boken och ja här drar jag alla över en kant, suger. hårt.

Anonym sa...

nope, har inte läst! när läste du första? jag har hört att de ska vara rätt bra, eller iaf helt ok... (?) :-)

Emily sa...

jag fick den av k, han fick den i en goodie bag från premiärvisningen av true blood. och jag vet inte, jag tyckte det var skräp. och som connaisseur inom serien måste jag hålla fast vid detta, tyvärr. tv-serien är så mycket bättre. älska renée!

Anonym sa...

ja, genren är du ju mästare på så jag litar såklart på dig! premiärvisning av en tv-serie?

Emily sa...

ja, tb lanserades stort när det kom i somras, alla bloggare värda namnet (present parties excluded due to a fault) och de fick alkoläsk som såg ut som true blood m.m.

Anonym sa...

men gud. vet inte om jag ska tycka att det är fab eller så fruktansvärt töntigt och sthlm sommaren 08. alkoläsk som såg ut som true blood, jag menar... det är ju precis lika lame som "blood red frappuccinos" om någon kommer ihåg. som marknadsförare vet jag inte riktigt vad jag tycker, som sagt. i guess i'm just envious... :-)