fredag 30 januari 2009

Out with the New, in with the Old.

Eftersom Anna är bortrest och befinner sig i de mer exotiska delarna av världen bad hon mig att gästblogga lite. Jag känner mig mycket hedrad. Hur som helst, Anna ger alltid bort böcker när tillfälle ges och i julas fick jag denna pärla: Ghost Stories of Old New Orleans från 1946. Böcker från antikvariat är verkligen grejen. Finns det dessutom dedikation, anteckningar i marginalen eller understrykningar så blir jag överlycklig. För några år sedan fick jag en av Longfellows diktsamlingar av Anna i födelsedagspresent. Boken hade präglade skinnpärmar och helt fantastiska kopparstick. Varför görs inga sådana böcker idag? Fast å andra sidan har jag redan förslitningsskador i axlarna av att alltid konka runt på ett helt bibliotek i väskan. Pocket är nog ett ganska trevligt format ändå...

xox

Lo

1 kommentar:

Anonym sa...

thanx honey! vilket fab inlägg! och du kanske får börja ta mina bilder permantent... :-)