torsdag 25 december 2008

So many books...

Just nu läser jag två böcker samtidigt. Sedan är det ytterligare fyra som jag läst till ungefär hälften som jag hade tänkt läsa ut i jul. Och sedan då förstås de två som jag valt ut som treats för att läsa just under julen för att jag hört att de ska vara så bra, men som jag inte hunnit börja på än. Och sen är det faktiskt ytterligare två böcker som jag fick rekommenderade och skickade till mig som jag känner att det vore schysst att hinna läsa ut innan jag går tillbaka till jobbet i januari. Hänger ni med? Varför blir det alltid så här för mig? Jag känner så många disciplinerade personer som lugnt och sansat läser en bok i taget (det har till och med varit mitt nyårslöfte ett år att läsa en åt gången eftersom jag inser hur rationellt och vettigt det är, behöver jag säga att det bara höll i ett par timmar?). Nu ska jag gå och läsa tills ögonen blöder och jag hoppas att ni gör detsamma. Men ni som klarar av det bör hålla er till en i taget! Det funkar liksom så mycket bättre. Men ändå... två händer, två par ögon, två böcker?

Inga kommentarer: