söndag 16 november 2008

Leaving Lehane.

Innan vi lämnar veckan bakom oss tänkte jag bjuda på insidertips från tre litteraturproffs som vänligt nog lät sig haffas precis innan de skulle gå in och lyssna på denne spänningens mästare.

Från vänster till höger, som svar på frågan om vilken som är Lehanefavoriten:

Kristina, Natur & Kultur - Coronado

Moa, Celsiusbokhandeln - Gone Baby Gone

Sofie, Pocketshop - Rött regn

Själv har jag fortfarande inte läst ett enda ord av Lehane, men det kanske är dags nu. Gillar verkligen de svenska pocketomslagen vilket känns som en bra början...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittills är jag förtjust i allt jag läst av Lehane, men kanske mest Shutter Island och Prayers for rain (Svart nåd).

Otroligt synd att jag inte bor i Stockholm längre och kunde se honom på Kulturhuset. Lucky you!

Anonym sa...

ah, tack för tipsen! :-)