måndag 17 november 2008

Bitten.

Twilight var till min förtjusning en enda lång njutning för mig och alla andra 14-åringar (minus plus eller minus tio år spelar väl ingen roll?) som fick äran att se den första visningen ever (otroligt men sant, till och med före U.S.A). Vi fick snällt lämna ifrån oss våra mobiltelefoner som lades i numrerade kuvert innan visningen, vilket alla naturligtvis tyckte var hur kul som helst. Inte. Men filmen var fantastisk, lätt att jag ser den igen i helgen (jag vet att jag har sagt att jag ska sluta, men det går bara inte, det här det bästa fulknark jag vet)!

5 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Nu har jag redan läst tre bloggar där ord som kär, förälskad och bitten funnits med angående visningen av Twilight igår. Två bokbloggar och en tonårsblogg :-) Jag gillade ju Låt den rätte komma in och även om jag vet att det inte är samma stämning överhuvudtaget blir jag mer och mer nyfiken på vampyr-genren. Det blir till att både läsa och gå på bio känner jag.

Anonym sa...

hahaha! so much for trying to be original, ey? jag är mentalt en tonåring fortfarande, åtminstone när det gäller twilight. läs ettan först; sedan ser du filmen. resten av böckerna är INTE bra. :-) men du kommer att vilja läsa dem ändå... och så klart, läs helst på engelska tycker jag!

Paperback Lover sa...

Åh tack för tipset. Ja, engelska känns som ett måste om det är "tonårslitteratur". Vad tråkigt att de följande böckerna inte håller måttet :-(

Anonym sa...

Jag håller med föregående: läs böckerna på engelska. Och... dom är lika förtrollande allihop, låt ingen säga något annat! :D

Anonym sa...

kajsa: jo! men gud, fyran speciellt kan ju vara något av den sämsta skit jag någonsin läst, rent litterärt. men, hey, den är ju också alldeles, alldeles underbar... ;-)