söndag 7 september 2008

Go Team Edward!


DN har tusen år för sent uppmärksammat vampyrtrenden, men bättre sent än aldrig, så glöm inte att titta i papperstidningen eller på webben imorrn när jag och M har ett genialiskt inlägg om allas vår favoritmormon publicerat i ovan nämnda publikation. Själv skrattar jag fortfarande åt det amerikanska marknadsföringsmaterialet som skickades ut till svenska bokhandlar innan släppet av Breaking Dawn för ett par veckor sedan. Visserligen klagar jag ofta på svensk bokbranschs slappa marknadsföring, men tror dessvärre inte att "blood-red frappuccinos" är lösningen. Men så fick jag också bara 27/40 på det medföljande testet om böckerna, vilket måste betraktas som en skam för en föredetta valedictorian wannabe! För er som har både Meyer- och Riceoskulden intakt rekommenderar jag den enda bok i genren som egentligen är värd att läsa; Bram Stokers fantastiska Dracula.

Inga kommentarer: