tisdag 30 september 2008

Cover Me Up!

Idag diskuterade jag bokomslag med en kollega som menade att det är synd att Kabusa böcker har så fula omslag när deras böcker är så bra, och efter en snabb titt på deras hemsida måste jag hålla med om att det inte ser alltför bra ut (men ändå inte tillräckligt illa för att jag skulle ha tänkt på det tidigare). Då är det ju värre med mina favoriter En bok för alla. När jag var liten ville jag inte läsa deras böcker eftersom jag såg på dem som "de fula böckerna" (en liten obnoxious smakdomare redan i unga år således). Inte direkt ett gott betyg med tanke på att det är från små barn man alltid (alltid!) får höra sanningen. Bara det faktum att det inte går att ladda ned högupplösta bilder på omslagen från deras sida ger mig grav ångest. Det vore helt enkelt en dröm att få ge alla dessa bortglömda, misskötta omslag en extreme makeover...

Inga kommentarer: